wtorek, 14 stycznia 2014

Liebster Blog Award


Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie  obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Zostałam nominowana do Liebster Award przez Agnieszkę z bloga „Książka od kuchni”. Bardzo Ci dziękuję! :)

*


Pytania:

1. Jakie książki lubisz najbardziej?
Do niedawna fantastykę. Teraz sama nie wiem – próbuję czegoś nowego, odkrywam nowe gatunki i sięgam po książki, które przyciągną moją uwagę. :)

2. Używasz zakładek?
Koniecznie! Nie dam rady czytać książki bez zakładki, bo ciągle będę jakiejś szukała. Dodatkowo musi to być prawdziwa zakładka, ewentualnie pocztówka. Nie uznaję żadnych biletów, paragonów, ulotek itp. Bez zakładki źle się czyta! ;)


3. Pożyczasz książki znajomym?
Jeżeli chcą, to dlaczego nie? Nawet kosztem tego, że książka może wrócić w nieco gorszym stanie. Moim zdaniem jednak książki są do czytania, a nie do oglądania i jakoś odżałuję zagięte rogi, jeśli wiem, że ktoś jeszcze miał z danej książki pożytek. Chociaż większość moich znajomych wie już, jak bardzo chucham i dmucham na książki, więc starają się również o nie dbać.

4. Lubisz biblioteki?
Bardzo lubię. Teraz korzystam z nich tylko po to, by wypożyczać książki na studia, ale bardzo lubiłam przeglądać regały w poszukiwaniu jakiejś ciekawej powieści. Ile perełek dzięki temu wyszperałam…

5. Robisz notatki podczas czytania?
Czasem podczas nauki, czytania lektur na zajęcia. Jeśli chodzi o beletrystykę, to zapisuję w telefonie najlepsze cytaty, które mi się spodobają i które chciałabym użyć później w recenzji.

6. Najnudniejsza książka, to...?
Pewnie była tak nudna, że nawet o niej nie pamiętam. ;) A tak poważnie – nie wiem. Jest sporo książek, których nie doczytałam do końca, ale tak zła, by zasługiwała na miano najnudniejszej? Hmm, trudne pytanie.

7. Uprawiasz jakiś sport?
Obecnie niestety nie. Sporadycznie jeżdżę konno, co uwielbiam. Fascynują mnie również psie sporty, zwłaszcza dogfrisbee, które mam nadzieję uprawiać w przyszłości.

8. Jak często sprawdzasz pocztę internetową?
Czasem kilka razy dziennie, ale zazwyczaj raz lub dwa w ciągu dnia.

9. Ulubiona bajka z dzieciństwa?
Mnóstwo ich było. Najlepsze bajki opowiadał mój dziadek, ze sobą w roli głównej. ;) Zaczynały się słowami „Była mała Martynka (ja), mała Agatka, mała Paulinka (kuzynki) i mała Madzia (siostra)”. A później czekało na nas mnóstwo niebezpieczeństw, które tylko dziadek umiał zażegnać. :D

10. Znasz osobiście jakichś blogerów, tak w realu?
Niestety nie – na razie. Przez internet poznałam za to paru forumowiczów (z for, które już pewnie nie istnieją) i bardzo cenię sobie te znajomości.

11. Bez czego nie mógłbyś/nie mogłabyś obejść się w życiu?
Zdecydowanie bez zwierząt. Dla nich mogłabym nawet zrezygnować z czytania książek, gdybym musiała.

*

Nominuję:
roue-swiat-ksiazek.blogspot.com/
swiatkasiencjusza.blogspot.com/
armalkolit.blogspot.com
transfuzjawyobrazen.blogspot.com/
przed-wschodem.blogspot.com/
zolczak.blogspot.com/
zapachyksiazki.blogspot.com/
nenya89.blogspot.com/
zanim-zajdzie-slonce.blogspot.com
mkczytuje.blogspot.com
ciszaczasija.blogspot.com


Pytania:
1. Skąd pomysł na zostanie bloggerem?
2. Czego się boisz?
3. Co zawsze chciałeś zrobić, ale coś Cię powstrzymywało?
4. Jakim byłbyś zwierzęciem i dlaczego?
5. Historia z filmu lub książki, która najbardziej pobudza Twoją wyobraźnię to…
6. Wieś czy miasto?
7. Czy jest coś, czego próbujesz się oduczyć i nie potrafisz?
8. Pierwsza emocja która przychodzi Ci do głowy to…? Dlaczego akurat ona?
9. Świat byłby odrobinę lepszy, gdyby…
10. Za nic nie zjem…
11. Czy masz jakiś niezawodny sposób na naukę? (bądźcie wyrozumiali i powiedzcie, zbliża się sesja… :P)

16 komentarzy:

  1. Pozwól, że odpowiem na Twoje pytania tutaj, ponieważ już ukazał się na moim blogu zbiorowy wpis z LBA, a co chwilę nominuje mnie ktoś nowy, więc nie nadążałabym z publikowaniem :) Dziękuję za nominację! :)

    1. To nie mój pierwszy raz, kiedy jestem bloggerem. Kilka lat temu pisałam opowiadania i nieźle im szło blogowanie, przestałam i ciągle tęskniłam, więc wróciłam tylko, że w inny obszar :)
    2. Najbardziej boję się pająków... Mam arachnofobię. Panikuję, płaczę, mam histerię - to katorga, mam tak odkąd w dzieciństwie miałam jednego wielkiego na plecach i nie miał mi kto zdjąć, bo koleżanka się bała. Boję się też, że umrą mi osoby, które kocham najbardziej i bez których nie wyobrażam sobie życia.
    3. Hm... trudne pytanie. Według mnie, to nic mnie nie powstrzymuje, bo jeśli chcę coś zrobić tak naprawdę, to to robię :)
    4. Byłabym sową! Są prześliczne, a do tego mądre :)
    5. "Igrzyska śmierci", "Intruz" oraz "Czas żniw".
    6. Nie potrafię się zdecydować. I wieś i miasto ma swoje wady. Mam to szczęście, że mieszkam i tu i tu :D Moje rodzinne strony to wieś, a od dwóch lat mieszkam w Krakowie. Będąc w mieście tęsknię za rodziną, a będąc na wsi denerwuję się ciekawskimi ludźmi...
    7. Tak. Obgryzam skórki i nie cierpię tego, ale to się dzieje mimo mojej woli. Chcę też oduczyć się bać pająków, ale... na terapię szokową jest dla mnie za wcześnie.
    8. Miłość, bo jest wszędzie i jest piękna! To cudowne, że możemy kogoś kochać, a ktoś może kochać nas :)
    9. Ludzie zajęli się swoim życiem, a nie kogoś innego.
    10. Podrobów - bleee...
    11. Mam swój sposób sprawdzony od lat :D Nie jest to nic specjalnego :)
    Drukuję notatki, czytam je jeden raz, potem czytam drugi raz zakreślając kolorowymi mazakami. Następnie czytam zakreślone rzeczy i wypisuję skrót myślowy na kartkę. Potem czytam i staram sobie wszystko poopowiadać. Jestem wzrokowcem, więc to na mnie działa... :)

    Przepraszam, że tak dużo, ale ja nie umiem mało pisać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, tak dużo napisałam, a zapomniałam powiedzieć, że masz piękny szablon!

      Usuń
    2. Nie przepraszaj, to miłe, że napisałaś coś więcej. :)
      Ciekawe odpowiedzi. Zauważyłam, że bardzo dużo osób boi się pająków. ;)

      Usuń
    3. :)
      Nie dziwię się, skoro one są naprawdę obrzydliwe...

      Usuń
  2. Weee, dziękuję za nominację <3 Postaram się odpowiedzieć na pytania w piątek! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. A dziękuję bardzo, odpowiem na dniach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę otworzyłas mi oczy - faktycznie książki są do czytania! A ja tak nie lubię pożyczać znajomym książek bo boję się, że je zniszczą. Z drugiej strony lubię książki z bibliotek właśnie dlatego, że widać że ktoś je czytał. Już nie będę się wykręcać i zacznę pożyczać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w ogóle to jesteś jedną z blogerek, która chętnie poznałabym w realu :)

      Usuń
    2. I vice versa. :) Cieszę się, że wpłynęłam na zmianę Twojej decyzji. :)

      Usuń
  5. Ja też nie mogę czytać bez zakładki, mam jedną, ukochaną, z zawieszką w kształcie babeczki <3 A co do pożyczania książek, to pozwalam na to tylko tym zaufanym znajomym, bo mam pewność, że zwrócą mi ją w dobrym stanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w sumie chyba najbardziej lubię fantastykę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za nominację, już odpowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swoją drogą, ja nie lubię pożyczać książek, bo wtedy przesiąkają zapachem innych ludzi...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe odpowiedzi i oczywiście, powodzenia na sesji. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za nominację:) Postaram się jutro odpowiedzieć na pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację, z wielkim opóźnieniem, ale udało mi się odpowiedzieć na Twoje pytania :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz motywuje i sprawia mi dużo radości. Dziękuję!

Etykiety

5 powodów absurd Afryka aids Alex Kava alkoholizm Amazonia anioły antyutopia artykuły Austria Baczyński baśń bezdomność blogerzy blogowe akcje blogowe dyskusje broń biologiczna Carlos Ruiz Zafón Chiny choroby psychiczne ciekawostki cytaty czas wolny Dary Anioła debiut demony depresja design detektyw Diabelskie Maszyny diabły dla młodszych czytelników druga wojna światowa drugi koniec smyczy dzieciństwo dziennikarstwo Dziki Zachód ebooki fantastyka film 2013 film 2014 giełda gladiatorzy Gone gościnnie historia homoseksualizm horror humor informatyka Jacek Piekara Jack London Japonia John Green Joy Jutro katastrofa klasyka klasztor komiks komputery konie konkursy kot kowboje Kozacy kreatywnie kryminały księgarnie kynologia legendy lifestyle listy literatura erotyczna literatura kobieca literatura obyczajowa Londyn Magda magia malarstwo malowanie po numerach medycyna miasto miłość mitologia skandynawska mitologia słowiańska morderstwo morze nałogi narkotyki narracja pierwszoosobowa natura Neil Gaiman newsy Niemcy niepełnosprawność Norwid nowela nowotwór Nowy York ogień opowiadania Orzeszkowa pamiętnik paranormal romance pasja Peru pies pisarze podróże podsumowania 2015 poezja pogaduchy z pisarzami polscy autorzy Polska popołudnia z klasyką popularnonaukowe porwanie post-apo powieść młodzieżowa powieść psychologiczna powieść tendencyjna powstanie pozytywizm Pratchett prawdziwa historia Prus przemyt przepisy przygoda przyjaźń radość renesans rodzeństwo rodzina romans romantyzm Rosja RPA samobójstwo samoloty sąd schizofrenia sen sensacja serwisy SF smoki Sophie Hannah starość steampunk Stephen King stosik Suzanne Collins szamanizm śmierć tajemnica Teksas thriller top 10 Toruń trauma Tsavo Uczta Wyobraźni urban fantasy USA Verne wakacje wampiry Wielka Brytania wiersze wieś wikingowie wilkołaki Włochy wojna wojsko wolność wspomnienia wyspa wywiad XIX wiek XX wiek zagraniczni autorzy zaniki pamięci zdolności paranormalne zima zjawiska paranormalne zombiaki zwiadowcy zwierzęta żegluga