wtorek, 10 grudnia 2013

#2 Top 10 - Pisarze, z którymi chciałabym wybrać się na kawę

Czas na drugie Top 10, zabawę wymyśloną przez autorkę bloga Kreatywa. Kawy co prawda nie piję, ale z przyjemnością spotkałabym parę osób, które znam tylko poprzez ich twórczość. Kolejność jest nieprzypadkowa - tych autorów z góry listy poznałabym najchętniej.





1. Edgar Allan Poe
Chciałabym poznać autora najbardziej przerażających, pokręconych opowiadań i poznać motywy, które nim kierowały przy tworzeniu „Studni i wahadła”, który to tekst wywarł na mnie niesamowicie mocne wrażenie. Chociaż na pewno obawiałabym się spotkania z kimś, kto paroma stronami opowiadania potrafi wywołać u mnie gęsią skórkę – w dodatku w środku dnia, na lekcji.





2. Ks. Jan Twardowski
To, że z wiarą jestem raczej na bakier nie przeszkadza mi w dostrzeżeniu uroku poezji Twardowskiego. Ciepłe, swojskie wiersze, często z motywem tak ważnej dla mnie przyrody sprawiły, że parę lat temu zaczytywałam się w jego poezji, a tomik tejże dostałam od mamy na 18. urodziny. Myślę, że spotkanie z takim człowiekiem byłoby dobrą lekcją dla samej siebie.






3. Andrzej Pilipiuk
Oglądając filmiki z jego spotkań z fanami odniosłam wrażenie, że to bardzo serdeczny człowiek, z dystansem do siebie i poczuciem humoru. Ponadto swego czasu udzielał się na forum dla początkujących pisarzy i uważam, że bezinteresowna pomoc od kogoś z takim doświadczeniem jest niezbędna. Bardzo cenię jego powieści i chętnie poznałabym autora, przez którego śmiałam się, płakałam i biegałam po księgarniach za kolejnymi książkami.




4. Robert Kirkman
Autor komiksu i twórca ubóstwianego przeze mnie świata The Walking Dead. Podoba mi się jego podejście do tematyki zombie i mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać dalsze części komiksu – póki co musi mi wystarczyć część pierwsza i oglądany na bieżąco serial.






5. Margit Sandemo
Ta pani przyszła mi do głowy ze względu na „Sagę o Ludziach Lodu”. Świat, który stworzyła, postaci, a przede wszystkim ogrom pracy, który w to włożyła jest zdumiewający. Sprawiła, że po raz pierwszy poczułam się częścią książki, a nie tylko bierną obserwatorką. Wspominam wydarzenia z tej sagi tak, jakby miały miejsce naprawdę – tak żywo zapisały się w mojej pamięci.


6. Stephen King
Szalenie oryginalne, co? ;) Ciekawa jestem, kim okazałby się człowiek, który zrobił taką karierę, pisząc powieści i jaki ma stosunek do swoich dzieł. Ja swoją przygodę z jego twórczością dopiero zaczynam, ale czuję, że po książki Kinga mogę sięgać bez obawy, że się rozczaruję.







7. Shaun Ellis
Chciałabym poznać go nie ze względu na osiągnięcia w zakresie pisarstwa, napisał bowiem tylko swoją autobiografię. Chciałabym poznać Shauna Ellisa, bo zrobił na mnie olbrzymie wrażenie swoimi dokonaniami. Imponuje mi jego podejście do zwierząt i determinacja, a także odwaga i zaufanie. Kto inny wszedłby między dzikie wilki i żył z nimi dwa lata w lesie? Kto, za broń mając tylko swoją wiedzę, odmówiłby wilkowi dostępu do zdobyczy, warcząc na niego i kłapiąc zębami? Ten pan jest według mnie niesamowitym człowiekiem.


8. Anonim zwany Gallem
Czytałam Kronikę Polską pióra tego autora i myślę, że spotkanie kogoś z tak odległej przeszłości, parającego się pisarstwem, które wtedy na naszych ziemiach było właściwie w powijakach, byłoby niezwykle ciekawym przeżyciem. Musiałabym jednak uprzednio podszlifować łacinę – nie wiem, czy dogadalibyśmy się po polsku. ;) No i najważniejsze - w końcu dowiedziałabym się, kto zacz!




9. J. K. Rowling
(Znów nie grzeszę oryginalnością) Chciałabym pójść z tą panią na kawę po prostu… żeby podziękować za Harrego i resztę. Każda chwila spędzona z jej powieścią była czystą przyjemnością. Chętnie dowiedziałabym się, skąd wziął się pomysł na cały świat, który przedstawiła, skąd wziął się Hagrid, a skąd Molly Weasley. A może niektóre wydarzenia miały potoczyć się zupełnie inaczej, ale w końcu nic z tego nie wyszło?




10. John Flanagan
Autor serii, którą bardzo lubię. Autor, który udowadnia, że ksiązki dla młodzieży nie muszą być mdłe i schematyczne. Autor z poczuciem humoru i polotem. Po prostu dobry człowiek z taką wyobraźnią, którą mógłby obdzielić małe miasteczko i okoliczne wsie. :)







*

Patrząc na niektóre zdjęcia, za nic nie mogę dopasować twarzy autorów do światów, jakie stworzyli. Ciekawe, jak przebiegała ich praca, kiedy wpadli na pomysł napisania czegoś. A Wy, kogo najchętniej byście spotkali? Może to ktoś z powyższej listy?

11 komentarzy:

  1. Cóż, kilku autorów również chętnie bym spotkała, więc może razem wybierzemy się do kawiarni, co? :D
    Pozdrawiam,
    Nika

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wyżej wymienionej listy z przyjemnością poszłabym na kawę z Andrzejem Pilipiukiem. A z takich moich własnych to zdecydowanie Koontz, Kossakowska, oczywiście Martin i jeszcze dołożyłabym do tego Sapkowskiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Edgarem Allanem Poe to raczej na coś mocniejszego trzeba by się umówić...

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak z ks. Twardowskim tez bym poszła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. J. K Rowling i Pilipiuka sama bym z chęcią poznała;) Gallem Anonimem całkowicie mnie zaskoczyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na spotkanie z Sandemo i Rowling też bym się chętnie zapisała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Autorzy z pod numerków 9,6 i 1 będą dobrymi towarzyszami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chętnie wypiłabym kawę z Katarzyną Grocholą :) wydaje się taka ludzka i po prostu... fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poe również bym chciała spotkać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zastanawiałam się kiedyś właśnie nad tym samym. Czytałam książkę "Mag" Fowlesa i doszłam do wniosku, że z tym pisarzem bym nie chciała spotkać się na kawie. King mnie nieco przeraża;) Ciekawe - jaki jest w prywatnym życiu??? To odludek czy dusza towarzystwa? Obecnie chętnie porozmawiałabym sobie z Piskorskim o jego najnowszej książce:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ks. Twardowskiego :) bardzo ciekawa lista :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz motywuje i sprawia mi dużo radości. Dziękuję!

Etykiety

5 powodów absurd Afryka aids Alex Kava alkoholizm Amazonia anioły antyutopia artykuły Austria Baczyński baśń bezdomność blogerzy blogowe akcje blogowe dyskusje broń biologiczna Carlos Ruiz Zafón Chiny choroby psychiczne ciekawostki cytaty czas wolny Dary Anioła debiut demony depresja design detektyw Diabelskie Maszyny diabły dla młodszych czytelników druga wojna światowa drugi koniec smyczy dzieciństwo dziennikarstwo Dziki Zachód ebooki fantastyka film 2013 film 2014 giełda gladiatorzy Gone gościnnie historia homoseksualizm horror humor informatyka Jacek Piekara Jack London Japonia John Green Joy Jutro katastrofa klasyka klasztor komiks komputery konie konkursy kot kowboje Kozacy kreatywnie kryminały księgarnie kynologia legendy lifestyle listy literatura erotyczna literatura kobieca literatura obyczajowa Londyn Magda magia malarstwo malowanie po numerach medycyna miasto miłość mitologia skandynawska mitologia słowiańska morderstwo morze nałogi narkotyki narracja pierwszoosobowa natura Neil Gaiman newsy Niemcy niepełnosprawność Norwid nowela nowotwór Nowy York ogień opowiadania Orzeszkowa pamiętnik paranormal romance pasja Peru pies pisarze podróże podsumowania 2015 poezja pogaduchy z pisarzami polscy autorzy Polska popołudnia z klasyką popularnonaukowe porwanie post-apo powieść młodzieżowa powieść psychologiczna powieść tendencyjna powstanie pozytywizm Pratchett prawdziwa historia Prus przemyt przepisy przygoda przyjaźń radość renesans rodzeństwo rodzina romans romantyzm Rosja RPA samobójstwo samoloty sąd schizofrenia sen sensacja serwisy SF smoki Sophie Hannah starość steampunk Stephen King stosik Suzanne Collins szamanizm śmierć tajemnica Teksas thriller top 10 Toruń trauma Tsavo Uczta Wyobraźni urban fantasy USA Verne wakacje wampiry Wielka Brytania wiersze wieś wikingowie wilkołaki Włochy wojna wojsko wolność wspomnienia wyspa wywiad XIX wiek XX wiek zagraniczni autorzy zaniki pamięci zdolności paranormalne zima zjawiska paranormalne zombiaki zwiadowcy zwierzęta żegluga