poniedziałek, 2 września 2013

Blogowa dyskusja - dla kogo jest mój blog?

http://inonibird.deviantart.com/art/The-Book-and-the-Writer-178994807

Dziś temat, który podjęła na swym blogu Kiti i który bardzo mi się spodobał, dlatego postanowiłam poruszyć go również tutaj. Mianowicie - dla kogo prowadzimy swoje blogi? Dla siebie czy dla Czytelników? Napiszcie, co o tym sądzicie.

Myślę, że ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi, jednak skłaniałabym się ku Czytelnikom. To ich obecność oraz każde słowo mnie osobiście motywują do dalszego pisania. Czuję satysfakcję, kiedy ktoś pod wpływem mojej opinii postanowi sięgnąć po jakąś książkę, albo chce dyskutować na ten temat. Kiedy myślałam o założeniu bloga, moim celem było stworzenie miejsca w sieci, które byłoby miejscem spotkań i dyskusji miłośników książek. Może nie mam takiej siły przebicia, by mój blog odwiedzały tłumy, ale kropla drąży skałę - mi się nigdzie nie spieszy, a mam nadzieję, że Wam - nie nudzi. :)


Owszem, sama również mam coś dla siebie od Post Meridiem. Mogę rozmawiać i pisać o książkach, wyrażać swoją opinię - i poznawać Waszą. Często pokazujecie mi punkt widzenia, którego wcześniej nie brałam pod uwagę - takie chwile bardzo lubię, bo dzięki Wam mogę się rozwijać i udoskonalać swoje recenzje. A ponadto mam swój kawałek sieci, w którym nikt nie uważa mnie za świra, bo wszyscy w naszym gronie uwielbiają książki tak samo mocno.

Myślę, że blog bez Czytelników nie miałby racji bytu. Byłby... martwy. To Wy wnosicie swoje trzy grosze, zazwyczaj z uśmiechem, od którego robi się ciepło w sercu i to z myślą o Was piszę wszystkie notki. 

Dziękuję, że jesteście. :)

8 komentarzy:

  1. Ja założyłam bloga z miłości do książek. Jest on dla mnie hobbym, ciekawym doświadczeniem, możliwością poprawy stylu pisania. A jednak, blog bez czytelników nie jest blogiem. Miło, że ktoś mnie odwiedził i - jak już wspomniałaś - motywuje to do dalszego pisania. Więc, podsumowując, mój blog jest i dla czytelników, i dla mnie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chciałem podzielić się z czytelnikami swoimi przemyśleniami na temat książek, które czytał. Dlatego powstał taki złoty środek - blog jest dla mnie (piszę o tym, co czytam), ale także dla czytelników (może ktoś sięgnie po pozycję, o której piszę?). :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem głównie dla czytelników i to wszystkich. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie jak ty skłaniałabym się ku Czytelniką, którzy dają mi kopa do dalszej pracy, bez nich nic bym nie osiągneła :) Dzięki Wam :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Założyłam własnego bloga, jako taki internetowy zeszyt na zapiski, opinie, jakieś cytaty. Jeśli dzięki moim słowom na temat danej książki ktoś po nią sięgnie, jest to bardzo miłe uczucie. I mimo że początkowo było to miejsce inspirowane wieloma podobnymi, ale skierowane może bardziej dla mnie, teraz jest już i dla mnie i dla czytelników, bo oni jednak dodają sił i chęci :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja założyłam po części z myślą o czytelnikach i cieszę się, że mnie ktoś odwiedza:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak naprawdę to założyłam bloga dla czytelników, których wciąż dobywa, a ja się rozpływam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja założyłam bloga z myślą o czytelnikach, bo chciałam, żeby moje przemyślenia czy zdjęcia czy cokolwiek napiszę poszło w świat i było jakkolwiek odebrane :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz motywuje i sprawia mi dużo radości. Dziękuję!

Etykiety

5 powodów absurd Afryka aids Alex Kava alkoholizm Amazonia anioły antyutopia artykuły Austria Baczyński baśń bezdomność blogerzy blogowe akcje blogowe dyskusje broń biologiczna Carlos Ruiz Zafón Chiny choroby psychiczne ciekawostki cytaty czas wolny Dary Anioła debiut demony depresja design detektyw Diabelskie Maszyny diabły dla młodszych czytelników druga wojna światowa drugi koniec smyczy dzieciństwo dziennikarstwo Dziki Zachód ebooki fantastyka film 2013 film 2014 giełda gladiatorzy Gone gościnnie historia homoseksualizm horror humor informatyka Jacek Piekara Jack London Japonia John Green Joy Jutro katastrofa klasyka klasztor komiks komputery konie konkursy kot kowboje Kozacy kreatywnie kryminały księgarnie kynologia legendy lifestyle listy literatura erotyczna literatura kobieca literatura obyczajowa Londyn Magda magia malarstwo malowanie po numerach medycyna miasto miłość mitologia skandynawska mitologia słowiańska morderstwo morze nałogi narkotyki narracja pierwszoosobowa natura Neil Gaiman newsy Niemcy niepełnosprawność Norwid nowela nowotwór Nowy York ogień opowiadania Orzeszkowa pamiętnik paranormal romance pasja Peru pies pisarze podróże podsumowania 2015 poezja pogaduchy z pisarzami polscy autorzy Polska popołudnia z klasyką popularnonaukowe porwanie post-apo powieść młodzieżowa powieść psychologiczna powieść tendencyjna powstanie pozytywizm Pratchett prawdziwa historia Prus przemyt przepisy przygoda przyjaźń radość renesans rodzeństwo rodzina romans romantyzm Rosja RPA samobójstwo samoloty sąd schizofrenia sen sensacja serwisy SF smoki Sophie Hannah starość steampunk Stephen King stosik Suzanne Collins szamanizm śmierć tajemnica Teksas thriller top 10 Toruń trauma Tsavo Uczta Wyobraźni urban fantasy USA Verne wakacje wampiry Wielka Brytania wiersze wieś wikingowie wilkołaki Włochy wojna wojsko wolność wspomnienia wyspa wywiad XIX wiek XX wiek zagraniczni autorzy zaniki pamięci zdolności paranormalne zima zjawiska paranormalne zombiaki zwiadowcy zwierzęta żegluga