sobota, 4 maja 2013

Zabawa blogowa - 55

Na blogu Kiti pojawiła się notka z zabawą blogową "55" i skłoniła mnie, by również wziąć w tym udział. :)

Ciekawa jestem Waszej opinii na temat moich odpowiedzi. Zachęcam do rozmowy. :)







Dziesięć książek, które bardzo mi się spodobały:
 - "Gladiatorka" Russel Whitfield
 - "Lśnienie" Stephen King
 - "Mechanizm serca" Malzieu Mathias
 - "Wilkozacy. Wilcze prawo" Rafał Dębski
 - "Żywe trupy tom 1 - Dni utracone" R. Kirkman, T. Moore 
 - "Zwiadowcy, księga 1. Ruiny Gorlanu" John Flanagan
 - "Ruda sfora" Maja Lidia Kossakowska
 - Saga "Oko Jelenia" Andrzej Pilipiuk
 - "Abel i Kain" Katarzyna Kwiatkowska
 - "Siewca wiatru" Maja Lidia Kossakowska

Dziewięć książek, które  mi się nie spodobały:
 - "Grabarz" Krzysztof Haczyński
 - "Endymion Spring" Matthew Skelton
 - "Nadzieja" Katarzyna Michalak
 - "Światła września" Carlos Ruiz Zafón
 - "Mojra. Wilczyca i Córka Ziemi" Loevenbruck Henri
 - "Cień Poego" Matthew Pearl
 - "Dom nad rozlewiskiem" Małgorzata Kalicińska
 - "Długa Berta" Cuca Canals
 - "Dym i lustra" Neil Gaiman

8 blogów, które najczęściej czytam:
 - http://recenzje-kiti.blogspot.com/
 - http://magicznyswiatksiazek.blogspot.com/
 - http://skrzatowisko.blogspot.com/
 - http://edytka28.blogspot.com/
 - http://zapachyksiazki.blogspot.com/
 - http://ciszaczasija.blogspot.com/
 - http://wydawnictwo-jaguar.blogspot.com/
 - http://swiatinny.blogspot.com/

7 książek, które chcę przeczytać:
 - "Przegląd Końca Świata: FEED" Mira Grant
 - "Nie będę Francuzem (choćbym nie wiem jak się starał)" Mark Greenside
 - "Notatki samobójcy" Michael Thomas Ford
 - "Zakon Krańca Świata. Tom 2" Maja Lidia Kossakowska
 - "Autostopem przez Galaktykę" Douglas Adams
 - "Zrób mi jakąś krzywdę, czyli wszystkie gry video są o miłości" Jakub Żulczyk
 - "Ciemnorodni" Alison Sinclair

6 powodów, by sięgnąć po książkę:
 - nuda
 - ochota na czytanie
 - długa podróż
 - oczekiwanie na coś
 - zdobycie książki, na której nam zależało
 - poza tym - dlaczego nie? :)

5 powodów by nie sięgać po książkę:
 - zmęczenie
 - ważniejsze sprawy
 - słabe i niepochlebne recenzje
 - brak zainteresowania powieścią
 - ciekawsze książki do czytania

4 miejsce, gdzie najlepiej mi się czyta:
 - łóżko
 - pociąg
 - hamak
 - dawniej - lekcje. :p

3 autorów, na których książki zawsze czeka się za długo:
 - Maja Lidia Kossakowska
 - Andrzej Pilipiuk
 - Jacek Piekara

1 autor niesłusznie zapomniany:
Chyba o pani Kossakowskiej nieco ostatnio cicho, a szkoda...

*

Niedługo wrzucę kolejne recenzje. Pozdrawiam. :)

12 komentarzy:

  1. Dziękuję za wymienienie na liście *rumieni się* ;)
    Z cyklu Oka Jelenia przeczytałam dopiero 2 tomy i boję się sięgnięcia po trzeci - w drugim akcja poleciała na łeb, na szyję i powieść wydawała mi się trochę przegadana, choć utrzymana w lepszym i "cięższym" klimacie. Gdyby nie rozdwojona postać Helki, czułabym się jednak zawiedziona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pamiętam, że szósty tom kończyłam o drugiej w nocy, a na zakończenie się popłakałam i od razu pomyślałam - czytam jeszcze raz. :D
      Środkowe tomy były nieco gorsze, więcej gadania niż akcji, ale i tak Oko Jelenia zasługuje na uwagę. :)

      A Twojego bloga bardzo lubię, dlatego znalazł się w spisie. :)

      Usuń
  2. Muszę się w końcu zmobilizować i zabrać za Lśnienie Kinga! Dotychczas miałam jedynie okazję oglądnąć film i jestem pod jego dużym wrażeniem. W czasie następnej wizyty w bibliotece koniecznie muszę odwiedzić regał z napisem Stephen King :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, naprawdę. :) Jeśli przebrnie się przez strony wypełnione czasem męczącym laniem wody, otrzyma się naprawdę świetną, klimatyczną powieść. :)

      Usuń
  3. Czuję się wyróżniona:)
    Mi z kolei ,,Nadzieja" bardzo się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd ja znam czytanie na lekcjach... XD Mnie zdarza się to najczęściej na matematyce i informatyce.
    Pozdrawiam! (:

    OdpowiedzUsuń
  5. "Dom nad rozlewiskiem" u mnie znalazłby się dokładnie w tej samej kategorii :)
    No i w końcu muszę dorwać "Lśnienie" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, myślałam, że nie skończę tego "Domu nad rozlewiskiem". Nie wiem, skąd wokół tej książki tyle szumu...
      A Lśnienie - koniecznie! Naprawdę warto. :)

      Usuń
  6. O, nie podobał ci się Gaiman? Czemu? Chętnie przeczytałabym "Dym i lustra" (miło wspominam "Nigdziebądź"). :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkowo nawet mnie zaciekawił, ale im dalej, tym było, według mnie, gorzej. W końcu przerwałam czytanie w połowie. Znudziła mnie ta książka i jakoś nie odpowiadał mi styl autora. Ale okładka jest cudowna. ;)

      Usuń
  7. Widzę, że "Nadzieję" umieściłaś w książkach, które nie bardzo Ci się podobały. Ja nad tą pozycją wypłakałam kilka łez :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie również nie podobały się "Światła września"..
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz motywuje i sprawia mi dużo radości. Dziękuję!

Etykiety

5 powodów absurd Afryka aids Alex Kava alkoholizm Amazonia anioły antyutopia artykuły Austria Baczyński baśń bezdomność blogerzy blogowe akcje blogowe dyskusje broń biologiczna Carlos Ruiz Zafón Chiny choroby psychiczne ciekawostki cytaty czas wolny Dary Anioła debiut demony depresja design detektyw Diabelskie Maszyny diabły dla młodszych czytelników druga wojna światowa drugi koniec smyczy dzieciństwo dziennikarstwo Dziki Zachód ebooki fantastyka film 2013 film 2014 giełda gladiatorzy Gone gościnnie historia homoseksualizm horror humor informatyka Jacek Piekara Jack London Japonia John Green Joy Jutro katastrofa klasyka klasztor komiks komputery konie konkursy kot kowboje Kozacy kreatywnie kryminały księgarnie kynologia legendy lifestyle listy literatura erotyczna literatura kobieca literatura obyczajowa Londyn Magda magia malarstwo malowanie po numerach medycyna miasto miłość mitologia skandynawska mitologia słowiańska morderstwo morze nałogi narkotyki narracja pierwszoosobowa natura Neil Gaiman newsy Niemcy niepełnosprawność Norwid nowela nowotwór Nowy York ogień opowiadania Orzeszkowa pamiętnik paranormal romance pasja Peru pies pisarze podróże podsumowania 2015 poezja pogaduchy z pisarzami polscy autorzy Polska popołudnia z klasyką popularnonaukowe porwanie post-apo powieść młodzieżowa powieść psychologiczna powieść tendencyjna powstanie pozytywizm Pratchett prawdziwa historia Prus przemyt przepisy przygoda przyjaźń radość renesans rodzeństwo rodzina romans romantyzm Rosja RPA samobójstwo samoloty sąd schizofrenia sen sensacja serwisy SF smoki Sophie Hannah starość steampunk Stephen King stosik Suzanne Collins szamanizm śmierć tajemnica Teksas thriller top 10 Toruń trauma Tsavo Uczta Wyobraźni urban fantasy USA Verne wakacje wampiry Wielka Brytania wiersze wieś wikingowie wilkołaki Włochy wojna wojsko wolność wspomnienia wyspa wywiad XIX wiek XX wiek zagraniczni autorzy zaniki pamięci zdolności paranormalne zima zjawiska paranormalne zombiaki zwiadowcy zwierzęta żegluga