sobota, 10 listopada 2012

Liebster Blog!




Mój blog został nominowany do tej zabawy przez aż trzy osoby – autorki blogów:
http://skrzatowisko.blogspot.com/
http://biblioteczkabibliofilki.blogspot.com/
http://dusza-ksiazki.blogspot.com 

Bardzo dziękuję. Cieszę się, że Post Meridiem przypadł Wam do gustu. :)

Zasady zabawy:
,,Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę" Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."

Tym sposobem muszę odpowiedzieć na aż 33 pytania. Uf, będzie ciężko, ale się postaram.

Zacznę od pytań Skrzata:

1. Książkowe objawienie roku?
Nie skupiam się na czytaniu nowości, więc czytałam niewiele książek wydanych w 2012 r. Wśród nich znalazła się jednak „Nowa Ziemia” Julianny Baggott, której recenzję niedawno dodałam. Jest naprawdę oryginalna.

2. Czym lubisz ozdabiać mieszkanie?
Strasznie bałaganię, więc w miarę możliwości, staram się nie zagracać pokoju dodatkowymi, niepotrzebnymi sprzętami. Lubię jednak wieszać na ścianach cytaty (jeden jest napisany po prostu na ścianie), dawniej wieszałam pocztówki z różnych krajów. Nad komputerem wisi obraz z zebrą, który bardzo lubię.

3. Boże Narodzenie czy Wielkanoc? Dlaczego?
Boże Narodzenie. Wydaje mi się, że to najbardziej rodzinne, ciepłe święto, z cudowną atmosferą, na które zawsze czekam z niecierpliwością.

4. Jakie stereotypy denerwują Cię najbardziej?
Kobiety powinny zajmować się domem i rodzić dzieci, a mężczyźni nie powinni płakać. Aghr!

5. Twój ulubiony serial?
The Walking Dead! Uwielbiam! <3

6. Z jaką fikcyjną postacią chciałabyś spędzić jeden dzień?
Z Daimonem Freyem, bohaterem „Siewcy wiatru” i „Zbieracza Burz” Kossakowskiej, albo Geraltem z Rivii. To zdecydowanie moi faworyci. :)

7. Możesz wybrać tylko jedno wydarzenie z przeszłości, jakie chciałabyś zobaczyć – co by to było?
Pierwsze spotkanie z moim chłopakiem.

8. Ulubiony dziennikarz – prasowy/telewizyjny/radiowy?
Nie interesuję się tym.

9. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
Od dłuższego czasu nie kupuję, tylko wymieniam się na Fincie. Fajna sprawa. :)

10. Z jaką myślą wstajesz codziennie rano?
Niezbyt dobrą.

*

Teraz kolej na pytania Anytsuj:

1. Jak brzmi zasada, którą kierujesz się w życiu?
Nie mam żadnej konkretnej zasady, staram się postępować w sposób, który uważam za właściwy, kochać bliskich całym sercem, dążyć do szczęścia i walczyć z wadami.

2. Czy śniła Ci się jakaś postać literacka? Jeśli tak- jaka, opisz krótko ten sen.
Niestety nie śniła mi się nigdy żadna postać, choć musiałoby to być ciekawe. :)

3. Od którego roku życia czytasz?
Nie mam pojęcia. Kiedy nie umiałam czytać, po prostu oglądałam obrazki, więc książki zawsze mi towarzyszyły.

4. Skąd u Ciebie pasja do książek?
Myślę, że ksiązki pociągają mnie tak bardzo, bo stanowią pewną formę ucieczki przed rzeczywistością. Poza tym lubię włączać swoją wyobraźnię.

5. Do jakiej książki wracasz najczęściej i ile razy ją czytałaś/czytałeś?
Często wracałam do mojej ukochanej książki z dzieciństwa, „Przygody Liska na morzu”, czytałam ją nawet w liceum. Łącznie z siedem razy na pewno. Dawniej czytałam prawie wszystko po kilka razy, w podstawówce „Przygody Robinsona Cruzoe” święciły swoje triumfy – trzy razy, zanim przerobiliśmy je jako lekturę. Ostatnio dosyć często czytam „Zbieracza Burz”- jak do tej pory trzy razy.

6. Jakie jest Twoje najwcześniejsze/najbardziej wyraźne wspomnienie z dzieciństwa?
Głównie zabawy na dworze z kuzynkami. Podchody, zabawa w chowanego, łowienie ryb, włażenie na drzewa, jazda na łyżwach. Jednocześnie te wspomnienia są najlepsze, jeśli chodzi o dzieciństwo.

7. E-maile, SMSy, czy listy?
Każda forma kontaktu. E-maile są najbardziej praktyczne, smsy mają tę zaletę, że można je napisać w każdej chwili, a listy są po prostu wyjątkowe. Często je piszę.

8. Morze czy góry? Dlaczego?
Morze, mam stamtąd najlepsze wspomnienia. Uwielbiam wieczory na plaży.

9. Czego najbardziej żałujesz?
Na takie pytanie nie odpowiem publicznie.

10. Gdybym wygrał(a) kumulację w Lotto, to... (dokończ)
Kupiłabym domek i kawałek ziemi, żeby móc trzymać zwierzęta, zrobiłabym kurs na behawiorystę, podzieliłabym się z bliskimi. :)

11. Gdybyś miał(a) napisać książkę- o czym by była?
Napisałam jeden tekst, który staram się wydać – „Niemego Śpiewaka”. Jest to historia konia, który utracił swojego przyjaciela. Teraz zaczęłam pisać powieść fantasy, z wilkołakami w roli głównej.


*

I na koniec – pytania Alice:

1. Ulubiona seria książkowa.
„Oko Jelenia” Pilipiuka

2. Najlepiej zekranizowana książka to ...?
Nie oglądam zbyt wielu filmów. Harry Potter?

3. Ulubiony cytat.
Zależy, w jakim czasie, dość często się to zmienia.

4. Z jakim bohaterem książkowym chciałbyś się poznać?
Daimon Frey, Geralt z Rivii, Serhij, Rogan… dlaczego tylko jednego?! ;)

5. Przygodę z jakiej powieści chciałbyś przeżyć?
„Żyjący z wilkami”. Główny bohater tej powieści – opartej na wspomnieniach – przez dwa lata żył w lesie z dzikimi wilkami.

6. Kupujesz książki czy wypożyczasz?
Wymieniam się na Fincie.

7. Książka, którą zabrałbyś ze sobą na koniec świata.
„Mechanizm serca”, choć wybór dosyć ciężki.

8. Ulubiona książka z dzieciństwa.
Sporo i zależy, z jakiego okresu. We wczesnym dzieciństwie oglądałam atlasy o zwierzętach, później czytałam – „Przygody Scyzoryka”, „Kajtuś Czarodziej”. Bardzo mile wspominam „Przypadki Robinsona Cruzoe” (pamiętam te emocje podczas lektury!) i „Przygody Liska na morzu”.

9. Ulubiony film.
„300”.

10.Ulubiony autor.
Maja Lidia Kossakowska, Andrzej Pilipiuk.

11.Zajęcie w wolnym czasie.
Każdy dłuższy weekend spędzam z chłopakiem i zdecydowanie to najlepsze możliwe zajęcie. Jeśli nie mam takiej możliwości, czytam, siedzę w Internecie.

*

Uf, koniec! Teraz moje pytania…

1. Najlepsza wakacyjna przygoda?
2. Najbardziej radosne wspomnienie?
3. Ulubiona książka?
4. Uważam, że ważne jest, aby…
5. Co chciałabyś osiągnąć?
6. Czego się boisz?
7. W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać?
8. Czego nie lubisz?
9. Czego nigdy nie odważyłabyś się zrobić?
10. Ulubione zwierzę?
11. Najlepsza muzyka to…

…które kieruję do następujących blogów:


Życzę wytypowanym bloggerom miłej zabawy! :)

*

Przypominam, że do oddania w dobre ręce są dwie książki - wystarczy się zgłosić!
TUTAJ znajduje się post z informacjami, pod nim można się zgłaszać. Zapraszam. :)

9 komentarzy:

  1. O, bardzo mi miło. Trochę mi się plan zepsuł, bo cię chciałam nominować, a teraz nic z tego, no trudno. Tak czy owak, cieszę się :)
    Dwa zestawy pytań, dwóch autorów to na 22 pytania wyjdą 44 odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie zabawy, gdyż zawsze można się dowiedzieć czegoś na temat naszych wirtualnych znajomych :) Ciekawe odpowiedzi. Dziękuję za zaproszenie :) W wolnym czasie postaram się odpowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, że mnie nominowałaś. ;)
    Sama niestety nie wezmę udziału w tej zabawie. Przepraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To się napisałaś! Dzięki za udział :)
    Hm, mi też nigdy nie dane było obcować we śnie z jakąś postacią literacką - prędzej to ja przenosiłam się w jakiś powieściowy świat lub nawet wskakiwałam w ciała postaci, ale oczywiście na krótko - dobre sny są zawsze zbyt krótkie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O proszę. Ale fajne wypowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo Ci dziękuję za nominację. Moje odpowiedzi znajdziesz pod tym linkiem:
    http://kawa-koc-ksiazka.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-jakze.html

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Spodobała mi się ta zabawa, gdyż umożliwia lepsze poznanie innych blogerów. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna zabawa:) też brałam w niej udział :) ciekawe pytania i odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominacje, odpowiedziałam na pytania: http://paulle-i-ksiazki.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html
    Pozdrawiam i obserwuję!

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz motywuje i sprawia mi dużo radości. Dziękuję!

Etykiety

5 powodów absurd Afryka aids Alex Kava alkoholizm Amazonia anioły antyutopia artykuły Austria Baczyński baśń bezdomność blogerzy blogowe akcje blogowe dyskusje broń biologiczna Carlos Ruiz Zafón Chiny choroby psychiczne ciekawostki cytaty czas wolny Dary Anioła debiut demony depresja design detektyw Diabelskie Maszyny diabły dla młodszych czytelników druga wojna światowa drugi koniec smyczy dzieciństwo dziennikarstwo Dziki Zachód ebooki fantastyka film 2013 film 2014 giełda gladiatorzy Gone gościnnie historia homoseksualizm horror humor informatyka Jacek Piekara Jack London Japonia John Green Joy Jutro katastrofa klasyka klasztor komiks komputery konie konkursy kot kowboje Kozacy kreatywnie kryminały księgarnie kynologia legendy lifestyle listy literatura erotyczna literatura kobieca literatura obyczajowa Londyn Magda magia malarstwo malowanie po numerach medycyna miasto miłość mitologia skandynawska mitologia słowiańska morderstwo morze nałogi narkotyki narracja pierwszoosobowa natura Neil Gaiman newsy Niemcy niepełnosprawność Norwid nowela nowotwór Nowy York ogień opowiadania Orzeszkowa pamiętnik paranormal romance pasja Peru pies pisarze podróże podsumowania 2015 poezja pogaduchy z pisarzami polscy autorzy Polska popołudnia z klasyką popularnonaukowe porwanie post-apo powieść młodzieżowa powieść psychologiczna powieść tendencyjna powstanie pozytywizm Pratchett prawdziwa historia Prus przemyt przepisy przygoda przyjaźń radość renesans rodzeństwo rodzina romans romantyzm Rosja RPA samobójstwo samoloty sąd schizofrenia sen sensacja serwisy SF smoki Sophie Hannah starość steampunk Stephen King stosik Suzanne Collins szamanizm śmierć tajemnica Teksas thriller top 10 Toruń trauma Tsavo Uczta Wyobraźni urban fantasy USA Verne wakacje wampiry Wielka Brytania wiersze wieś wikingowie wilkołaki Włochy wojna wojsko wolność wspomnienia wyspa wywiad XIX wiek XX wiek zagraniczni autorzy zaniki pamięci zdolności paranormalne zima zjawiska paranormalne zombiaki zwiadowcy zwierzęta żegluga